Silesia - botrány a meghirdetés körül! - news!news! - a hírek körbeérnek!
Ha tudsz egy nyúzt, ne légy rest, küld el részünkre is: newsnewsblog@gmail.com


A news!news! blogcsalád további tagjai: inside.blog.hu
muvesz.blog.hu

Utolsó kommentek

ETARGET

HírTV

Nincs megjeleníthető elem

Silesia - botrány a meghirdetés körül!

2007.11.08. 15:00 | EXplorer | 53 komment


A news!news! stáb ezen a héten annak járt utána, hogy a Silesia körüli felfokozott érdeklődésről mi a véleménye az ország cserkészeinek. Egy valós fórumról ollózunk (azaz az alábbi vélemények nem fiktívek, hanem valós személyektől származnak):
"Hogy ez mekkora FASZSÁG! Az hihetetlen! Sárga nyakkendővel kéne kikötni az erdőben egy medvéhez! Hihetetlen, hogy a halálba csinált a 90 EUROból 45000 Ft-ot???? HE? Volt ez már életében KKE-i Jamboreen? Mit hisz? Ide is csak a gazdagcserkészelitjamescsapata akar menni? A tábor díja 260-as árfolyammal számolva is 23400! 21600 ft-ból pedig kb minden gyerek külön autóval megjárja az utat!!! Válogató? Elment az esze? Ilyen feltételekkel 20 ember is sok ha jelentkezik decemberig! Nooooooooormális ez? Vki szójjon má be az illetékesnek, könyörgöm!"

"A silesia meg még odébb van, lesz itt még lehetőség rendezkedésre, akár valami jó is kisülhet belőle. Vagy ha nem, akkor megyek nyáron pénzt keresni az Egyesült X be. (X:[királyság, államok] kételemű halmaz valamely értéke"

"CSáó! Nem ismerem a vezetőséget és konkrétan nem velük van bajom, hanem a feltételeikkel, eléggé megszűrik a jelentkezni vágyók számát, mivel elég komolyak. Amúgy persze, hogy kiakarok menni, ezt várom már 1,5 éve. Aztán feleleveníteni azt a híres tradíciót...   (Lengyel-Magyar két jó barát...).
Amúőgy igen, a legnagyobb baj a határidő, hát elég szűkös, monjdhatni 9 nap. Míg ha belegondolsz Orbisra csak január közepén kellett jelentkezni."

"Azt mondanám, hogy várjunk, hátha kijön egy végleges, helyesbített meghírdetés (druszámhoz csatlakozva inkább későn mint...  ), amibe bele vannak építve az Orbis (szembeállítva a világdzsemborival) tapasztalatai. Bár idő nincs sok, közelednek a határidők... "

"Igen, átgondolás alatt a dolog. Az más kérdés, hogy a kiírásban ez miért nem szerepelt, miért az a sorrend, hogy hirdetés, aztán átgondolás, és miért nem fordítva történik. De jobb később, mint ...
A meghirdetés pillanatában az IST-ből is ki voltam zárva (nyelvvizsga hiányában, amit leginkább anyagi okok miatt nem tettem még le, ráaásul van egy németből, de az nem számítható be) és rajvezetőnek sem mehettem volna st. képesítés hiányában. Szerencsére mégsem eszik ilyen forrón a kását. Csak kár, hogy ezt a nem-beavatottak nem tudják még. Célszerű lenne értesíteni erről mindenkit, de szerintme ezt meg is fogják tenni az illetékesek.
A válogatón résztvenni a pestieknek még egyszerű lesz, de hogy vidékről nem fognak tolongani a válogatásért, abban biztos vagyok. Ne legyen igazam!
Ja, és ami fontos: a 10-es egységeket a régi összeszokott bandáknak is tartania kell, mert ilyen 10, és ennek többszörösei számú őrsökkel fognak a lengyelek operálni."

"Nem értek benne sokmindent, kezdve azzal, hogy miért kell leszűkíteni a korosztályt a 10-14 éves korosztályra az eddigiekkel ellentétben, egészen az olyan "apró" dolgokig, hogy hogy a rajvezeknek csak társalgási angol kell, az ISTnek meg papírja is legyen róra, vagy résztvevőnek és rpknak egyaránt 2éves cserkészmúlt szükséges. továbbá sokallom a amgas tábordíjat... de ezek az én problémáim. 
Sajnálom ezeket, de drukkolok az új vezetésnek, hogy ha ennyire megszervezi, akkor tényleg olyan jól is sikerüljün."
Silesiáról meghirdetést itt találtunk. Hivatalos honlap magyarul, itt. A newsnews elhatárolódik a fenti véleményektől, de a TI véleményetekre viszont NAGYON kíváncsi!

A bejegyzés trackback címe:

https://newsnews.blog.hu/api/trackback/id/tr57222425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ipi 2007.11.08. 16:14:35

húhh hát éncsak az ájesztísekre vonatkozót olvastam el, az pedig ha jól láttam nagyjából korrekt volt, az angol nyelvvizsga kicsit meglepett... főleg h nem volt ott elfogadják-e a németet is. remélem (ha már így utólag is) hogy átgondolták a fentieket...
amúgy énis sokallom azt a 45eftot...

egy másik pedig... remélem nem olyan lesz a magyar kontingens vezeőség mint a dzsemen volt...
mások és saját véleményem szerint sem szuperált úgy ahogy kellett volna.
a csárdán és a médián kívül nem nagyon emelnék át semmit...
inkább nehezítették a kintlévők dolgát, mindent túl akartak szrvezni, nagyon erőlködtek minden téren, és nyögés lett a vége... fölöslegesen hoszú előtábor, unszimpatikus "rendeletek"(pl.:nem lehetett katonai nadrágot viselni, mert az túl milicistává tett volna miket... persze az énekléssel vonulást[amivel semmi bajom nincs, sőt!] kötelezővétették... [nagy látványosságvoltunk egy kisebbség számára, a többiek röhögtek rajtunk, élőttünk hátráltak és karmesterkedtek, gúnyosan haptákbavágták madukat és szalutáltak...]), meg olyan dolgokat erőltettek, amikre semmi szükség nem volt

szóval én remélem, hogy most egy olyan vezetőség lesz amelyik igyekszik háttérben maradni, és ténylega résztvevőkért fog dolgozni. (nem azon munkálkodni h rákényszerítsék őket, h elősorban az otthoniakat kell szolgálni.)
jah és a válogatóról: előbb nézzék meg h menyien jelentkeznek, és ha az nagyon sok, akkor válogassanak, mert tényleg fölösleges azis

ezzel nem akartam egyik dzsemes vezetőt sem megsérteni, de mondjuk nem szeretném h ezt a hozzászólásomat beollózzák máshova, esetleg egy msáik blogba..

F - A - K 2007.11.08. 19:17:53

Hát ez összeg tényleg gáz. Nem mintha érintve lennék, nekem már az Orbis is elég nagy csalódás volt, mondjuk talán az evakuációt kivéve :D ez az egyik legjobb james progim volt :D. Nah mindegy, talán ez az az út, amiből az MCSSZ meg akar gazdagodni? Lehet...

F - A - K 2007.11.08. 19:21:41

Jah és megint jelentkezik a túlszervezés szindróma, amely már a Jamboreen is megfigyelhető volt. EZ NEM JÓ!!! De tényleg. ipi kollega jól mondja!

Gwendolin 2007.11.08. 19:33:38

Mi volt túlszervezve a Jamboreen? Csak mert olyanokat is hallottam, hogy valami nem volt elég jól szervezve, eléggé átgondolva.

tommm 2007.11.08. 19:47:07

köszi árpi!:)
Csak 2-3 dzsemes vezető van a blog szerkesztőségében:)

Kicsi 2007.11.08. 20:49:13

Szerintem, nagyon rendes ÁÉrpitól, h így bevállalta a kommentjét, így a vezetők tudnak okulni. Ami mindenkinek jót tesz....Szerintem is kicsit gázosan felemelték az összeget, a válogatótól, meg egyeneset meg is ilyettek...és ezt nem egy embertől hallotam. Szal remélem azért javulni fog a helyzet!

ipi 2007.11.08. 22:11:20

őő kik is vannak a kontingensvezetésből?
de amúgy itt nem embere mondom h rossz vagy jó, nomeg raji szinten szupi volt az egész...
ezt a túlszervezést kicsit talán úgy értem h nagyot akartunk, és ez így nem zárja ki azt h esetleg nem volt átgondolva de azis lehet h mostmár csak így össze vissza írok, és nem is így volt az egész... ezt mindenkire rábízom

ipi 2007.11.08. 22:15:29

no szal én az elődre emlékszem, aztáán a klószra, nomeg rajparancsnokunk tamás, már ha képbenvagyok a blogszerkesztőkkel kapcsolatban. és asszem direkt írtam h a médiával semmi gond nemvolt, szal weblap pl szuperül működött, fotósokatis mindenhol láttam, jó képek lettek, és a kontingensvezetésről beszéltem nem a rajvezetéről, de akkor bocsánat ha félreérthető voltam :$

|E|l|ő|d| 2007.11.08. 23:26:32

"a csárdán és a médián kívül nem nagyon emelnék át semmit..."
-köszönjük a média nevében... :))

jut eszembe, lehet, szólni kéne a bolgszerkesztőknek, hogy toljanak egy dzsemes cikket is és akkor odamehetnének a dzsemes kommentek, ide meg a tényleges Silesia kommentek jönnének...

Tommm a fő dzsemposter :)

Don Gallina alias Tyúkapó 2007.11.09. 21:11:48

Ő, nekem nem volt bajom a vezetésse, de csak azért, mert ők nem szoltak be, Márk se vette komolyan őket, szal kb semmiről nem tudok amire ugrottunk volna, amint szóltak.
a média nekem is nagyon tetszett, az a hangulat ami mindig ott volt..pff zsír, a csárda detto, az is csúcs volt

Reál 2007.11.11. 14:48:08

Na halihó!
A dzsemes média dicséretért kössz. :P
Mivel a vitaindító idézetek nem mindegyike üti meg a cserkésziesség mértékét, had mondjak el pár dolgot.
Először is azt h. a magam és nem a kontingensvezetés nevében beszélek, mellyel nincs semmilyen kapcsolatom, sőt annak is kevés az esélye, h. el tudok menni a Sziléziára.
Habár az árat én is igencsak drágállom, azt látni kell, h. maga a tábordíj 90€ azaz 22-23e Ft, erre jön az utazás oda-vissza, az tuti 10e fölött van/fő akkor még nyakkendő póló, ilyesmi, nyilván van vmennyi költsége a szervezésnek is. Továbbá aki olvasta a meghirdetés kiegészitését az látta, h. a 45e a legfelső ár, annál vélhetően olcsóbb lesz, és azt sem személy szerint kell befizetni, ha szereznek támogatást. Nem hiszem h, az "MCSSZ meg akar gazdagodni" ebből a táborból és nem is tudna.
A válogatóval nem feltétlenül értek egyet, főleg akinek külön utazni kell ehhez, annak nagy macera, de volt egy-két olyan hmmm...hát igen érdekes személyiségű kontingenstag az Orbison, akik miatt többször nagyon szégyelltem magam, az ilyeneknek én nem örülnék ha ismét jönnének.
Hát kb ennyi. Egyébként elég nagy felelősség egy ilye nkontingenst szervezni úgyh. a magam részéről indítványoznám a kissé konstruktívabb hozzászólásokat.

közlegény 2007.11.11. 17:27:41

Khm...
Ha már a cserkésziesség mértékénél tartunk, akkor azt árulja el vki mennyire ildomos szó szerint lemásolni és idézgetni egy zárt körű - igaz nyilvános fórummal rendelkező - csoport megjegyzéseit. Főleg mindennemű egyeztetés és kérdezés nélkül. Nem tudom ki szerekeszti ezt a fantasztikus oldalt, de kíváncsi lennék a reakciójára ha szerelmesleveleit mondjuk exbarátnője társkeresőportálok címoldán negatív szenzációként postolná. Meg egyébként is!? Mért kellett az idézett fórum tagjaként 200 km-t utaznom hogy megtudjam hova kerülnek ki csoportunknak szánt - nyugodtan nevezhetném - belső információk, megjegyzések?

Meg akkor már a topik. A cím a leggagyibb bulvárlapok celebcímlapjára hajaz. És ráadásul tévesen.
Tekintve hogy szó sincs botrányról(ajánlott az értelmező kéziszótár), és legrosszabb esetben is csak jogos felháborodásnak tekinthető. A témaában ezáltal a "szögezzük le" alapon kinyilvánítható az is hogy a kritikáknak nem célja sem veszekedés vagy akár szakadás(ha már a reformáció évfordulója is van) vagy "botrány" fabrikálása. Sokkal inkább egy rossz pályázatelbírálás jobb irányba terelése. Vagy netalántán a rossz döntés felülbírálása és korrigálása.

Sem a feltételek, sem a pénzek, sem a válogató nem ésszerű követelményeket támaszt. Ez a lényeg. És ha már ott tartunk hogy a MCSSZ vezetőségének fontosabb volt a kagyló mint a tapasztalat akkor igazán elvárnánk egy átgondoltabb meghirdetést.

Ha már Reál elkezdte boncolgatni az összegeket akkor csak annyit hogy örök kötekedőként remélhető hogy nem a 26 fős vezetőség ingyenutazását kalkulálták bele az összegbe, vagy egy új divatbemutatóra szóló teljes egyenruhát, és ha már utazás:
megoldaható 10e/főből.

Konstruktív hozzászólás: beismerni hogy hibás döntés született, nem szégyen. Siléziára menni 50 fővel szégyen.

JM!
Egy lelkes Orbisos, egy ex-lelkes Silezias

iwiwelő 2007.11.11. 18:53:36

:::))) az iwiw kb 2millió aktív felhasználója számára elérhető "zárt" topic miért zártabb a newsnewst olvasó (mittomén) nagyon max. 100-200 olvasóhoz képest?

"Mért kellett az idézett fórum tagjaként 200 km-t utaznom hogy megtudjam hova kerülnek ki csoportunknak szánt - nyugodtan nevezhetném - belső információk, megjegyzések?" -nem értem... ezért miért kellett utazni 200km-t?

Andriscápa · http://www.capanet.blog.hu 2007.11.11. 20:04:25

Srácok, kedves közlegény! Pont ez a blog a lényege, hogy megdumáljuk az ilyen dolgokat. És ne feledd kedves közlegény, amit az interneten közzé teszel, az onnantól kezdve nem magánügy. Ezt már szerintem tapasztalnod kellett volna. nah voltam. Ja és még egy: az Orbist hogyan tudták megoldani kb. 100 Euróból? Brünn sincs messzebb.

Andriscápa · http://www.capanet.blog.hu 2007.11.11. 20:10:04

Még valami: nem szabad megint elkövetni azt a hibát, amit most jamen. Tudnillik kivittek olyan embereket kp-i pénzből, mint vezetők, akik finoman szólva nem csináltak semmit. Ez nem kama, volt egy kedves vezető cserótestvér, aki ahányszor bementem az officeba (kb naponta) minden alkalommal telefonjával játszott... És most meg zargatnak, hogy fizessem be a 10.000 Ft elmaradásomat. Khm. Tövig!

ipi 2007.11.11. 21:35:26

hűha... nem igazán értem h miért baj egy nyilvános cserkészhonlapról, egy másik nyilvános cserkészhonlapra idézni, tetejében úgy h az eredeti szerzőt nem nevezték meg...
sztem még a botrány-szó is helytálló, mert megbotránkozásról szól az a bizonyos szöveg...
a harmadik pedig, h itt, mi is elég keményen bíráltunk, de kultúrált keretek között, káromkodás nélkül, és innentől cserkész-lét mögé nem lehet bújni.
és itt az exbarátnő levelei példa sem korrektmert Te kedves közlegény ezt nem a mi honlapunk szerkesztőségének írtad, mint személyes, és érzelmeket kifejező levelet...
jó szal eddig volt a newsnews megvédése...
mindazonáltal egyet kell értsek Ryan munkatársával...

ipi 2007.11.11. 21:54:42

sztem pl az eccerű lenne, ha a tábordíjat beszedné az kontingensvezetőség, aztán az utazásra pedig egpróbálna pár óccsó buzt találni, és a rajok eldönthetnék h azzal mennének e, vagy keresnek maguknak még olcsóbbab, és ruhátmeg mondjuk mindenkienk egy szitázott póló, egy kontingensbedzs, megegy nyakkendő központilag mindenkinek, az 2000 ft körül kijön úgyis, és a kiutazó jelezné h még ezen felül mennyit kérne... vagy nemtom ez csak egy hirtelen ötlet

Reál 2007.11.12. 09:42:31

Na. Közlegénnyel is alapvetően egyetértek.

" Ja és még egy: az Orbist hogyan tudták megoldani kb. 100 Euróból? "
Azt úgy h. egyrészt ott 15e Ft volt a tábordíj a mostani 22e-el szemben, másrészt meg ügyesek voltak a kontingensvezetők, ráadásul takarékosak is, pl az utazásszervezés az nagyon ötletes és költséghatékony volt.
Az egyébként sztem is űberégés lenne ha 200-nál kevesebb magyar cseró jelenne meg a Szilézián, úgyhogy tényleg nagy a szervezők felelőssége...
Az Orbisos részvétel szerintem elég színvonalas volt, minden további olyan kontingens, amely nem üti meg legalább ugyanazt a szintet, az visszafejlődést, azaz szervezői alkalmatlanságot jelent, de ez mindig csak utólag derül ki.
ui. Némileg zavaró, hogy itt 1-2 kivétellel én vagyok az egyetlen azonosítható személy e társalgásban de mind1.

Don Gallina alias Tyúkapó 2007.11.12. 17:24:21

Reál!Drága barátom, miattad csak itt csak most feltárom szemályiségem..többiek úgy is tudják-> Miklós vagyok a Lázár..
Tyúkapó, mert az őrsöm neve Tyúk őrs :D
Gallina, mert olaszul a tyúk így van
Don, mert én vagyok az örsöm feje..a keresztapa

:D

Andriscápa 2007.11.12. 18:48:33

Szia Reál! Én meg Fazekas Andris vagyok. Csakhogy mindenkit kész tények elé állítsak. :D

Phantom a leleplezett 2007.11.12. 20:00:21

hát ombres, az az igazság hogy a csapatunkban (118) egy ilyen nemzetközi lehetetlenkedés (most nagyon nőies voltam, tekintettel a blog olvasóira) helyett több értelme volna egy külföldi túra megszervezésének (mint ahogyan azt fontolgatjuk is néhányan) feleannyi pénzből, ugyanolyan jót szórakozva. Persze akinek a Silesia az álma, esetleg nem volt még ilyenen, nem akrom lebeszélnmi, Isten őrizz. Csak hallok elégedetlen hangokat is - sztem jogosan- és gondoltam bedobok egy ilyen 5letet erre a mármár országos blogra.

Reál 2007.11.12. 20:26:00

Jólvan kössz a bemutatkozást, gondolhattam volna hogy ti vagytok :)
A dzsemes Szilézia fórumban nem folytatjuk ezt a témát?

EXplorer · http://kecskemeten.hu 2007.11.12. 20:39:12

Jöjjenek át a Silesia fórumozók ide! :)

Phantom: ha lesz vmi ilyesmi külföldi túra, a newsnews szívesen megjelenteti címlapon! :)

Timmm = T-i-m-i 2007.11.12. 21:51:07

Egyet értek azokkal akik a Silezia ellen vannak. Én az elején tök lelkesedtem,de ez a 45K kissé kiábrándított... Nekem már új élményt úgyse ad, max a társaság miatt mennék, de ha szerveznénk más progit olcsóbban, hasonló jó helyre,akkor még a szervezésbe is szívesen besegítenék!!

Reál.Tudod,hogy ki vagyok én???:)

Don Reál 2007.11.12. 22:13:49

Na jó, téged még tudlak :)
De mostmár én is jól eltorzítottam a nevemet, így biztos senki nem jön rá, ki vagyok :)

Don Gallina alias Tyúkapó 2007.11.12. 22:50:45

Tisztelt Don Reál!
azzal, hogy bekerültél a tanácsba nekünk dolgunk van egymással, hogy közös üzleteinkkel felvirágoztassuk családjainkat, de -hangsúlyozom- DE, ha vmivel megsérted családomat vagy annak nevét úgy leszel már ellenlábasom és megbosszulom REÁLisan, szemet szemért...
Tisztelettel :
Don Gallina alias Tyúkapó

Boldi1920 2007.11.13. 08:24:44

Mint a fentebb idézett fórum tagja és "tulajdonosa", na meg ha már az egyik idézett szöveg az enyém én is hozzászólnék (bár a szövegezéssel én sem értek egyet, mivel néha akad kicsit vulgárisabb is, ami betudható a felháborodás és a fáradtság keverékének)de szerintem a felháborodás teljesen jogos.
90E mióta 40000FT? Na meg az IST-hez a nyelvvizsga, és ráadásul csak angolból (a németet miért nem fogadják el, akkor egy szót nem szólnék).
Örsvezetéshez 2 év tapasztalat? MInek?Van aki máshol is vezető szerepet tölt be 40 emberrel maga körül annak is van bővven tapasztalata. Bár ez még egész reális követelmény, hogy valami legyen mögötte, de azt nem kellene évhez kötni.
Orbis eléggé fellelkesített, de ezek után a Silesia átgondolandó (anno még elképzelés is volt, hogy menjek rajvezetőnek). Bár hétvégén felmerült egy alternatív megoldás, amit az Orbis "ismertebb" tagjai már lehet tudnak.
Kicsit bővebben, meg összeszefdettebben később hozzászólok, csak vége az órámnak.

|E|l|ő|d| 2007.11.13. 08:49:51

Na, ez az alternatív megoldás érdekelne!! Bár jómagam is voltam Orbison, nem tudok róla! :) igaz, lehet, nem tartozom az ismertebbek közé :)

Bandriska 2007.11.13. 11:03:06

A nyertes kontingensvezetőnek megírtam, hogy számíthat a cserkész közvélemény felzúdulására. Erre azt írta, hogy a Gábor meg Én (H. András) zúgolódunk csak. Ez egy hete volt amikor kijött a meghirdetés. Azért gyarapodunk, gyarapodunk.
Azt hiszem mégsem a Csomot terheli a legnagyobb felelősség, hanem azokat akik őt választották. Ő szerintem csak most ott áll és próbál a 6 évvel ezelőtti tapasztalataival éa ahomályos elképzeléseivel valamit kezdeni.
Rossz ezt nézni, de a lényegi pontokon jobb pályázatunkra (értsd:Közép európai találkozóra szerkesztettük, nem világjamre...)nem voltak kiváncsiak. MNost integetünk a partvonalról....
A költség csak a járulékokkal együtt lesz sztem 45e(válogatós utazás..stb.)
Akinek kedve van az menjen, jó lesz!!!!!Családias kontingens...

Bandriska 2007.11.13. 11:09:11

Az alternatív megoldást csak nagyomn szűk körben terjed-egyenlőre és nem hiszem h egy nyilvános fórumon jó lenne ezt kiírni.
Amúgy meg Ú. G.-t kell kérdzni ez ügyben.
Végülis egy fantom kontingens sem lenne rossz...:))

Boldi1920 2007.11.13. 15:06:19

Bandi barátom, tudod jól, hogy mi mellettetek állunk és egyetértünk veletek. Valamint ha Csom nem hiszi el, hogy nem csak ti ketten zugolódtok, hanem mondjuk jópár Orbis-magbeli is, akkor remélem olvassa az oldalt.De ezek után a jelen vezetés nem várhatja el, hogy ti/mi adjuk nekik az ötleteket.
Előd, ahogy Andris is írta az alternatív megoldás csak egy nagyon szűk baráti körben terjed, mivel nem szeretnénk belőle konfrontációkat. Úgyhogy ez valóban sehol nem fog felmerülni, hogy mi is ez. Mellesleg egynagyon nagy ötlet:))
Andris, ma este úgy néz ki beszélünk az ötlet megálmodójával, aztán eldöntjük mi lesz. Kedves ikertesóm is úgy tűnik pártolja az ötletet, de szerintem nem a fantomkontingenst, hanem a másikat fogjuk megvalósítani. 8 körül legyél gépközelben ha tudsz, aztán akkor beszélünk róla.

|E|l|ő|d| 2007.11.13. 15:30:17

... nem is a megválasztott vezetést ostorozom, mert az elnökség valszónínűleg véggigondolta, hogy így döntött és sztem (rem.) nem csak a sárga nyakkendő döntött, -ahogy ezt korábban mások megfogalmazták.

az viszonyt tény, hogy a kihirdetett ár és feltételek miatt már 14 cserkészünk mondta vissza a részvételt... (volt előzetes jelentkezés nálunk)

Bandris: a ti pályázatotokat nem lehet megtekinteni, nyilvánosságra hozni? ...bár, érdekesebb lenne a nyertes pályázat, ezesetben mindenképpen :)

Valgyimir Igor Ivanovics 2007.11.13. 16:53:44

Drága Don Reál! Az orosz maffia befogad!

ipi 2007.11.13. 16:56:48

húhh ez érdekes... nem lehetne egy pillanatnyi állásösszegzést írni ide? kissé kezdenek elhaladni a fejünk fölötta dolgok, akár egy új postot is megérne a tisztánlátás végett...

közlegény 2007.11.13. 17:21:50

No lassan mindenki átköltözik ide (is) a kiindulópontról. Valóban van ötletem arra hogy ha nem változik a felállás és a MCSSZ vezetőség nem változtat akkor más utat kell választani.
Este msn, és Előd ha konkretizáljuk Te biztos tudni fogsz róla. Az idő tényleg szorít.

A vulgarizmusra meg... Tedd szívedre a kezed és gondold át:
" Az vesse rá az első követ aki bűntelen" - nem szószerinti Bibiliai idézet.

Don Áldkacsa 2007.11.13. 17:30:16

1. szó elszáll, írás megmarad...
2. nem akkora baj ez.. néha kicsúszik... csak így nem lehet "cserkész"-szel dobálózni, pont emiatt:"" Az vesse rá az első követ aki bűntelen" - nem szószerinti Bibiliai idézet."

tg_mák 2007.11.14. 02:07:06

Valóban nem csak 2 zúgolódó van. :D Bár többször is hallottam már hogy lesz módosítás, bár - mint idézésre került wiw bejegyzésemben is jeleztem - az idő szűkös.
Már az is megfordult fejemben, hogy előveszem 1 éve dzsem utóproginak írt forgatókönyvemet, ami a Sziléziánál kicsivel több pénzért ugyanolyan hosszú írországi körutat enged meg. Na most melyik legyen? :S
Egy lelkes Orbisos és még vívódó Sziléziás

Boldi1920 2007.11.14. 14:07:26

Közlegény, nem átköltözünk, hanem ide IS beköltözünk! Este gyere msn-re, mert most már tényleg konkretizálni kéne, Bandriska, Te is!

tg_mák 2007.11.14. 16:04:19

Megjelent a módosított kiírás.
www.piar.hu/Sik/Silesia/

Laci 2007.11.15. 19:09:29

Sziasztok!

Dobay Laci vagyok a 2. Sík Sándor csapatból, és a Silesia2008 magyar kontingensének egyik szervezője.
Érdeklődve olvastam a hozzászólásokat és szeretném pár gondolatomat magam is leírni.

Kicsit kezdett az az érzésem lenni mintha a magyar politikai pártok csatározásáról olvasnék. Lehet, hogy csak én érzem így de van pár elég ellenséges hangú levél, árnyék kontingens szervezés, és csak remélem hogy nem fogunk eljutni a "MONNYON LE" skandálásáig. Ez többek között azért szomorít el, mert szerintem nem vagyunk ellenségek, sőt, ugyanaz a világnézetünk, közösek a céljaink, és mindannyian azért dolgozunk vezetőként, hogy cserkészeinknek értékeket, élményeket tudjunk adni. A Silesia egy nagyszerű lehetőség új emberek megismerésére, új élmények szerzésére, egyben felemelő és felelősségteljes feladat kicsiny hazánk képviselete közép európai cserkésztestvéreink körében (szerintem ezzel mindenki egyetért, aki volt már valaha nemzetközi jamboree-n). Volt egy pályázati kiírás, amire érkeztek pályázatok és született egy döntés. Minden pályázó szerette volna legjobb tudása szerint megszervezni a magyar kiutazó csapatot, és egy életre szóló jamboree élményt adni a jelentkezőknek. A tervezett megvalósítás eszközei viszont különböztek, bizonyos kérdésekben jobban, másokban kevésbé, ez tény. Én csak azt kérem, hogy a döntés ne szűljön senkiben sem ellenérzést a jövő évi táborral kapcsolatban, és ne rakjunk gátakat a szervezés, a toborzás elé. Ne vegyük el a kedvét az örsünkbe, csapatunkba tartozó cserkésztestvéreinktől, azért mert nem a saját vagy a barátunk pályázata nyert! Folyamatban van a koncepciók konszolidálása, a tapasztalatok megosztása, hogy jól sikerüljön a jamboree minél több cserkész számára.
Ne húzzunk szét, hanem fogjunk össze, legalább is cserkészelveimmel ez utóbbi egyeztethető össze. A kritikának mindig van helye, és a véleményekre mindig kiváncsiak vagyunk akár emailben, akár bármelyik fórumon, és törekszünk minden kérdést eloszlatni.

Szeretnék pár kérdésre ezúttal egyben válaszolni is:
A meghirdetés határideje valóban hamar itt van, de tudni, kell, hogy az OKB nem olyan rég hozta meg a döntést, és már egyből nyakunkon van december közepe, amikorra a lengyelek létszámot (lehetőleg név szerint) és előleget kérnek tőlünk! Ilyen keretek között mozgunk.

A válogató hétvégét azért tartottuk fontosnak mert ahogy Reál is írta egy több száz fős kontingens vezetése felelősségteljes feladat, és nem szeretnénk,ha később kellemetlen meglepetések érnének minket. Bár úgy gondolom, hogy egyik cserkésztestvérünknek sincsen félni valója, ha valóban a cserkészet értékeinek megfelelően jön el. A vidéki cserkészekre is gondoltunk ezért a hétvégén összevontuk a "válogatót" az információk átadásával, hogy ne kelljen azért újból sokat és drágán utazniuk. A friss információk érdekében látogasatok el a fent írt honlapra, amit folyamatosan próbálunk fejleszteni, frissíteni.

Pénzügyek:
A tábordíj kiírásakor fontos szempont volt, hogy közöljük mi az az összeg aminél semmiképpen sem lehet több. A felelős vezetés egyik alappillére, hogy kellőképpen informáljunk mindenkit, mert ennek hiánya csak bajt okozhat. Nem tartom tisztességesnek egy alulkalkulált összeg meghírdetését. A fenti összeg elsőre tényleg sok. DE. Egyrészt rengeteg ötletünk és kezdeményezésünk van források teremtésére, erről részletesebben a december 1-2-i hétvégén beszélnék. Másrészt hogy mi szerepel ebben az összegben (a teljesség igénye nélkül): tábordíj (ami már önmagában véve sem olcsó!) utazás, biztosítás, póló, jelvény a saját szervezésű kiállítások, programok költségei, médiaköltségek, rajtalákozók anyagi támogatása, vésztartalék stb. Igyekeztünk minden felmerülő szempontra figyelni és reálisan felmérni a lehetőségeket.

Párbeszéd indítónak egyelőre ennyi.
Várjuk a kérdéseket, és reméljük, hogy sikerül összefogni és számíthatunk mindenkinek az aktív vagy passzív támogatására.

Jó munkát!
Laci

gábor 2007.11.17. 18:34:28

Hmm, most olvastam el itt is a hsz-eket. Szóval én egy zúgolódó vagyok :D Vannak, volak aggodalmaim. Ezek részben nem süket fülekre találtak, módosítás folyamatban. Persze az én szavam talán kevés, de van akire azért nem lehet legyinteni, akire hallgatnia kell a kontingens vezetésének, mi is hallgattunk rá. Az ő tanácsait mindenképp meg kellene fogadnia a kontingens vezetésének. És talán az országos elnökségnek is.

Aki még nem vett részt igazi nemzetközi táborban, mi alapján tud döntést hozni?

Egyébként ha jól tudom, a döntéshozók közül senki nem volt az utóbbi 2 ilyen találkozón. Talán régebben sem. Ha pedig csak az egyik fajta kontingens szervezési struktúrát ismerik, a másikkal szemben értetlenül állnak, hiába az van jobban rászabva egy ilyen kis táborra.

Nekem szívügyem ez a tábor, ha megyek, ha nem akkor is. Csináltam már ezt a melót, tudom milyen jó érzés egy ilyen csapathoz tartozni úgy, hogy vezetem őket, vagy hogy az én szervezési munkám gyümölcse az ő felhőtlen táborozásuk, és hogy nagyon jó élmnyekkel térnek haza.

Kívánom ezt az érzést a mostani csapatnak is, ezért megéri energiát és időt belefektetni.

Egy jól megcsinált középeurópai dzsem lehet jobb egy világdzsemborinál is, bár mások a céljaik. Életem legjobb tábora a Carpathia volt, a challange valley megépítőinek millió köszönet és hála, a God's garden is nagy ötlet volt, a nomádabb jelleg mellett is baromi jó volt.

orbisos 2007.11.17. 18:41:09

Ja Gábor nagy vezető, főleg ha nem hagyja otthon az útlevelét:) k2k4

Gábor 2007.11.17. 20:06:18

Hogy még a pletykák sem tudnak terjedni rendesen...

Útlevelem alapból nem volt, unió van, személyi igazolvány van. Semmit nem hagytam otthon.

Ha jól tippelek, ki vagy, neked aztán tudnod kellene, mi is történt valójában.

Viszont tény az is, hogy minden résztvevő simán átjutott a határon, mindegyiküknek (aki ott volt előtáborban) magam ellenőriztem az útlevelét.

Don Reál 2007.11.17. 20:37:23

"Életem legjobb tábora a Carpathia volt, a challange valley megépítőinek millió köszönet és hála"

A challange valley főszervezőjeként magam és embereim nevében köszönöm e dícsérő szavakat :)

(És egyébként EZÉRT jó cserkészvezetőnek lenni: ha valakinek életre szóló pozitív élményt és emlékeket tudsz nyújtani)

Boldi1920 2007.11.20. 21:08:04

Gábor, a máséra volt időd, mi?! :D
Mellesleg Gábort, ha volt is malőr ne szidjátok, azért rendesen kézben voltak tartva a dolgok.
Igen, mivel a komment az enyém, úgy látom én is a zúgolódók táborát népesítem. Nekem nem a vezetéssel van bajom, hanem a felállt helyzettel. Vasárnap felmértem a helyzetet és az ex-orbis-osok illetve leendő lelkesedő silisiások közt nagyonj lelohadt a lelkesedést. Akit kérdeztem, pár nappal a határidő lejárta előtt még azt mondja, hogy nem tudja. Míg ha 1 hónappal ezelőtt kérdeztem, még be sem tudtam fejezni a kérdést a válasz már ott volt, hogy alap dolog, hogy jönnek. Nagyon elriadtak.
Persze emelett én is egyetértek azzal a gondolattal, hogy ne húzzunk szét.

Boldi1920 2007.11.20. 21:43:37

Mint kommentjeimből kiderült, Andrisék mellett állunk-elég jól ismerjük őket és bizonyíottak, na meg jóban is vagyunk-, de ezzel nem mondom azt, hogy CSom-ék ellen. Múltkor beszéltem CSom-al és belátom azt, hogy jó kezekben van a dolog és ha segítségre van szüksége valakinek tudom ajánlani, hogy bátran forduljon hozzá. És mint leendő öv. lehet be kéne fognom, de nem teszem, mert néma gyereknek anyja sem érti a szavát. Inkább egy lehúzó komment, ami esetleg a vezetőknek is segít hibakorrigálásra, mint néma zsörtölődés, ami esetleg rontja a közösség morálját. Emellett,hogy "Zúgolódó" vagyok én is igyekszem buzdítani a népet, hogy igenis "tessékcsakjönnimertjólesz". Mert valóban az lesz...és mi tesszük azzá!;)

Csomor Márton 2007.11.21. 10:30:47

Egyetértek az utolsó kommenttel.
Bárkinek bármilyen kérdésére szívesen válaszolok, sőt nyűgök, panaszok, stb. esetén is állok rendelkezésetekre. (silesia2008@cserkesz.hu)

Szomorúan olvasom, hogy sok-sok lelkes ember lelkesedése lelohadt. Szeretném, ha az itt leírt kommentemet átgondolnátok a 45000 Ft-ról, és ez alapján Ti, akik itt vagytok, és esetleg megértitek ezt amit írok, megpróbálnátok lelkesíteni őket újra!

A 45000 Ft tényleg előzeteskalkuláció. Mondhatni pályázati anyag. Csökkentésére látok komoly lehetőséget a megfelelő busztársaság megtalálásában (már nyomjuk a Szlovák oldalt is), és a biztosítás összegének redukálásában. Ha minden jólmegy az első olyan 3000 Ft a második olyan 1500 Ft csökkenést jelenthet. Ezzel elértem a 40000 Ft-ot.
Mindemellett dolgozunk pályázatokon, cégmegkereséseken, és már most adunk be pályázatokat. Tudom, hogy ez lutri, de talán nem is annyira. Cégmegkeresőnk is munkába állt, de addig konkrétan nem tud lépni, ameddig nem tudjuk hányan vagyunk. Mindenesetre a prezentáció már készül.
És még sok egyéb pénzszerzési ötletünk van, bővebben szóban lehet erről tájékozódni a Válogató és I. Kontingensfelkészítő hétvégén.

Mindezeket összegezve hiszünk benne, hogy tényleg jelentősen tudjuk csökkenteni a kijutás árát mindenki számára.
Azonban létezik egy olyan alternatíva - még ha számomra is elképzelhetetlen - hogy alig jön be pénz. Ehhez igazodva érztük azt, hogy talán annál nincs korrektebb, ha közlünk, egy maximum összeget, mint hogy alulról indulva felfelé licitálva növeljük terheiteket. Mi - már csak cserkésziesség szempontjából is - azt tartottuk felétek korrektnek, hogy inkább az első verzió mentén beszélünk pénzügyekről.

Tervezzük, hogy nyitottá tesszük a költségvetésünk alapját, és lehetőséget adunk Nektek is arra, hogy jobb ajánlatokat hajtsatok fel (akár ismeretségi alapon is) a kontingens érdekében. Erre azért még pár napot várni kell, de dolgozunk rajta, hogy felkerüljön a honlapra!

Kérdések, óhajok, nyűgök jöhetneka megadott címre, de természetesen , amiről úgy érzitek, hogy mindekit érint, az mehet a fórumra is.

JM!
CSom

Csomor Márton 2007.11.21. 10:37:16

Kicsit hosszú lett az előző, ezért folytatom különben:

Ha a honlapunkra mentek láthatjátok, hogy a jelentkezési határidő november 30.
Nagy a valószínűsége, hogy még ezt is meghosszabbítjuk. Ennek az az oka, hogy a lengyelek számítógépes rendszere (nagyon) összeomlott. És azt tervezik, hogy február 28-ig tolják a hivatalos jelentkezési határidőt. De még nem biztosak semmiben, például abban sem, hogy miképp változik a befizetésió ütemezése. Azt ígérik, hogy szombaton (Kinnt Lengyelországban a kontingensvezetők megbeszélésén.) már konkrét információt tudnak adni mindezekről. Ha ezt már tudjuk, akkor vasárnap este, vagy hétfő reggel megkezdjük a jelentkezés új határidejének, és a válogató és I. kontingens hétvége új időpontjának hirdetését! Addig minden (határidő) a régiben marad.

Ennek fényében szeretnélek kérni Titeket, hogy az elbizonytalanodottakat lelkesítsétek, vagy irányítsátok hozzánk!
Mert tényleg nem szeretnénk, hogy bárki lemaradjon a Silesiáról!

JM!
CSom

silesia@cserkesz.hu
www.piar.hu/Sik/Silesia

külképviselet 2007.11.22. 12:05:20

Hát, olvasva mindezt, igazolva látom minden előzetes aggályomat a kijelölt kontingensvezetés fogadtatásával kapcsolatban...

A legnagyobb sárréteg ebben az egész vacak helyzetben mindenképp az OE-t borítja - mintha tavaly a tisztújítás előtt még a szakmaiság jelszavával kampányolták volna, én ezt még nem felejtettem el, nekik úgy látszik már sikerült...

Mindenesetre Csomékkal kapcsolatban (és ezt holnap személyesen is megmondom, kedves Csom :) a fő problémát ott láttam/látom, hogy ha már pozícióba kerültek és azonnal 10-felől kapták a jó szándékú javaslatokat, hogy esetleg nem a (döntéshozók által valószínű sajna el sem olvasott, vagy csak a "képesítés: st" sorig elolvasott) pályázati anyag, hanem a realitások alapján kellene belevágni a melóba, ők mégis megmakacsolták magukat és úgy döntöttek hogy nem, maradunk az eredeti koncepciónál. Szerencsére egyre több jelét látom, hogy ez azért puhulóban van, és egyre több kérdésben oldalaz a vezetés a korábbi koncepció felé. Csak így tovább. És kommunikáljatok, könyörgöm! Nagy dolog Csom, őszintén, hogy megjelensz az összes kósza fórumon, ahol előjön a téma, és hogy van honlap, tájékoztatás a listákon. De sajna úgy néz ki, ez a résztvevőkig még mindig nem jut el. A hétvége után majd kelleni fog egy nagy infó-offenzíva, minden eddiginél intenzívebben! De erről majd Chorzówban... :)

Csomor Marton, Huszar Andras 2007.11.25. 00:13:29

Udv mindenkinek Silesiabol. Nagyon franko, hideg van esik az eso.
Jo lesz a tabor.Gyertek mert kiraly.
Pisz: Csom, Andras

tg_mák 2007.11.25. 02:38:08

Üdvözlöm a delegációt! :)
ISTseknek jelzem, hogy a lengyel honlapon megjelent a választható munkák listája.
Címkék: programajánló tényfeltárás szemezgető cserkész
süti beállítások módosítása