Kinyerma!? vol16. mi a magyarázat? - news!news! - a hírek körbeérnek!
Ha tudsz egy nyúzt, ne légy rest, küld el részünkre is: newsnewsblog@gmail.com


A news!news! blogcsalád további tagjai: inside.blog.hu
muvesz.blog.hu

Utolsó kommentek

ETARGET

HírTV

Nincs megjeleníthető elem

Kinyerma!? vol16. mi a magyarázat?

2007.11.20. 15:16 | ken | 9 komment

Honnan tudja? Mi a magyarázat? Gondolj egy kétjegyű számra! Majd add össze a jegyeit és az összeget vondd ki a gondolt számból. Az így eredményül kapott különbséget keresd ki a táblázatban és jegyezd meg a hozzátartozó kis szimblólumot! Pl. 32 ---> 3+2=5 ---> 32-5=27 Majd végül nyomdd meg a nagy kék gombot... és meg fogsz lepődni!
Ha, pusztán véletlennek hiszed, akkor probálkozz újra nyugodtan... ez nem véletlen! De vajon, akkor honnan tudta?

A bejegyzés trackback címe:

https://newsnews.blog.hu/api/trackback/id/tr74235722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timm 2007.11.20. 15:55:00

Anyós:)Első kettőre tényleg bejött. Aztán rájöttem,hogy minden egyes kék gomb megnyomása után frissíti a táblázatot, szal ha újra 12re gondolok, akkor a 9esnél már nem az a szimbólum lesz,ami először volt:) Miért van így? És ki volt ez az agy? (nem hiszem h az az agy,aki ide szokott kommentezni)

ipi 2007.11.20. 17:37:15

hehe jópofa.. de eccerű:)


akit nem érdekel, vagymaga szeretne rájönni h hogyan csinálja a csodagomb, az ne olvassa innentől:D


szal csak annyi h minden új táblázatnál az összes kilenccel oszthatő szám mellé ugyan olyan jelet kell tenni. ugyanis azeredmény mindig 9 többszöröse lesz. 10es számok esetén 1x9, 20as számoknál 2x9, 30asoknál 3x9... és így tovább:) bocs ha vkinél lelőttem a poént, de ezek olyan jó kihívások... a kati előtt kitalálni vmit:)

[f - a - k] 2007.11.20. 20:07:00

Jaj emlékszem ezt Rudasi Zsoltika mutatta még Úrihegyen kósza banzájon.

ken 2007.11.20. 21:21:20

hát az a Rudasi Zsoltika én voltam... de segáz Andris :(((
amúgy Ipinél a pont! de azért még nem nyert... mert igaz ez a kilnccel oszthatóság, node hogy jutottál el idáig? szóval, akkor nyersz csak, ha le is tudod vezetni...

ipi 2007.11.20. 21:50:50

hh hogy jutok el idáig?:D csak rá kell nézni...a 10es számokat kell alapul veni, onnét egyenes út a többi.
de pl lehetne úgy h megnézzük 10nél. számjegyek összege 1, különbség 9. aztán 11nél a szám nő 1gyel tehát a különbségnek is nőnie kell 1gyel, viszont a számjegyek öszege is egyel nő, ami miatt a künönbség 1gyel csökken. így újra 9 ez megy 19ig. aztán 20nál egy új ilyen sorozat kezdődik, meg minden 10esnél. amúgy az uccsó különbség 81 lehet. a 10-19. elemig, 20-29. elemig, 30-39. elemig egyenként teljes indukciót is fel lehet ne rá írni, de az hosszú dologXD.
jah meg most eszembejutott egy másik is. 10x+y így lehetne a számot felírni. 10x+y-(x+y) a zárójelet felbontom ugye 10x+y-x-y, aztán 10x-x, =9x és az x egy nullánál nagyobb de 10nél kisebb természetes szám(mivel ugye helyiértékeről van szó.) így egyértelműen látszik h 9cel oszthatónak kell lennie
áhh így utólag elgondolva te akokr erre a 2.megoldásra gondolhattál

ken 2007.11.20. 22:10:12

KIRÁLYSÁG!
(igen az utóbbira gondoltam...)

hát, igazából nagyon szóhoz sem tudok mostmár jutni! Csúnyán verted Tócit és az összes newsnews olvasót... szóval nyertél...

Dóri.. 2007.11.22. 17:21:08

Grat Árpi! Őszntén szóéva kissé haragudtam Rád, mert mikro elkezdtem volna írni a kommentet, hogy an akkor mi a amegoldás, még cska 1 komment volt, aztán közben vettm észre, hogy hopp mostmár kettő van, és abban az Árpi leírta a megoldást....na ez van! Majd legközelebb:D AMúgy én ilyen jól nem tudtam volna..szerintem.

Kati 2007.11.23. 16:11:37

Igen, biztos gáz ilyen sokára beírni, hogy én is rájöttem. És valószínűleg hihetetlen, ócska kifogásnak fogjátok venni, hogy azért ez a késedelem, mert nem volt itthon net pár napig... Segáz, Ipinek azért grat :) Egyébként az első próbálkozásnál nagyon nagyot néztem, aztán kezdtem el gondolkodni =)

No de majd holnap a Megyei Matekverseny döntőjén.. ;) lesz ám alázás.. De attól tartok, engem fognak alázni... =S =)

Andriscápa · http://www.capanet.blog.hu 2007.11.27. 17:49:57

tényleg gábor te voltál, csak zsoltika fejtette meg! kicsit összefolynak a dolgok :) bocsi :)
Címkék: érdekesség kinyerma
süti beállítások módosítása